Kampanjpris

endast
199 kr

exkl. moms

Häng med och få Hjärnkoll!

Den 31 oktober bjuder vi in arbetsplatser och privatpersoner till en gemensam ”Hjärnkoll” kampanj, där vi i tillägg till aktivitet ska samla Hjärnkollspoäng. Vi kommer varje vecka dra vinnare bland alla som klarar att hålla ett stegsnitt på 10 000.
Kampanjperiod: 31 oktober – 5 december Anmäl er här!
Kampanjpris

endast
199 kr

exkl. moms

I detta koncept har vi tillsammans med Kristina Bähr som är läkare, coach och känd från podcasten ”Hjärnpodden”, utvecklat flera små tips och tricks som du kan göra i vardagen. Utmaningarna hjälper dig att öka din aktivitetsnivå men också att avlasta hjärnan från de miljoner av intryck den tar in varje dag.

Lite mer aktivitet gör underverk för det allra mesta och det är inte mycket som ska till. Regelbunden aktivitet har en positiv påverkan på hjärnan och därmed också hur vi mår och hur vi presterar.

Hjärnkoll på 1-2-3

1. Veckoutmaningar
I fem veckor går vi genom fem olika teman som förklarar hur hjärnan fungerar och hur vi använder den på ett optimalt sätt. Till varje tema finns det en artikel, följt av veckoutmaningar som är enkla att genomföra i vardagen. Övningarna hjälper dig att skapa nya och goda vanor. Varje övning ger dig 1 Hjärnkollspoäng.
2. Vardagsaktivitet
Ofta är Hjärnkollsövningarna knutna till hur man enkelt kan ”lura” sig själv till att bli lite mer aktiv. Därför ska man utöver att samla Hjärnkollspoäng hålla en aktivitetsnivå motsvarande 10 000 steg om dagen.
3. Social aktivitet
Social stöttning och gemenskap är extra viktiga för att nå sina mål och må bra. Därför rekommenderar vi er att skapa lag på 2–8 personer där ni kan peppa och motiverar varandra hela vägen in i mål. Flera av uppgifterna går att utföra tillsammans.

Stärk din kropp och ditt sinne!

Dagligen tar vi in miljontals intryck; det är mejl som ska svaras på, deadlines som ska mötas, barn som ska lämnas, mat som ska handlas, träning som ska genomföras. Hjärnan är vårt viktigaste organ och kan uträtta fantastiska saker. Med små tips och tricks får du hjälp att få ut så mycket som möjligt av din hjärna. Ny forskning betonar vikten av fysisk aktivitet för att hjärnan ska fungera optimalt. Den teknologiska utvecklingen har ändrat hela vår livsmiljö och sätter ett större behov för återhämtning, framförallt för hjärnan. Som tur är behövs det inte mycket för att du ska få kontroll över din hjärna och hitta en balans i vardagen. Tillsammans med Kristina Bähr har Tappa utvecklat ett aktivitetskoncept med fokus på hur man hanterar yttre stressfaktorer, ökar kreativiteten och närvaron så att vi får ut så mycket som möjligt av hjärnan. Under en period på fem veckor får ni tips och utmaningar på hur ni kan påverka hjärnan till att skapa nya handlingsmönster både när det kommer till vardagliga sysslor och effektivare arbetsdagar.
Kristina Bähr är en av Sveriges främsta hjärnexperter och känd från podcasten Hjärnpodden. Kristina jobbar med en helhetssyn på hjärnans förmåga och begränsning i fokus. Hon guidar oss till hur vi återhämtar och stärker vår hjärna, skapar en större närvaro i vardagen, återupptäcker kreativiteten , hur vi genom att stå upp jobbar bättre samt hur vi skapar triggers för nytt beteende. Under dessa fem veckor kommer vi under Kristinas guidning få en förståelse kring hur vi får ”Hjärnkoll”.

Så fungerar det

Artiklar

Under kampanjen får ni varje torsdag en ny artikel skriven av Kristina Bähr. Det blir totalt fem artiklar med olika teman som förklarar hur hjärnan fungerar och hur vi använder den på ett optimalt sätt. De olika teman är:

  1. Återhämta och stärk din hjärna
  2. Avlastad hjärna ger större närvaro
  3. Utmana hjärnan – hitta kreativiteten
  4. Stå upp och tänk bättre
  5. Skapa triggers för nytt beteende


Hjärnkollspoäng

Tillsammans med alla artiklar får ni utmaningar som utmanar er att skapa nya goda vanor och ändringar i er vardag för att hitta en bättre balans. Varje utmaning ger 1 poäng och målet är att samla 35 poäng. Allt från att ta en ny väg till jobbet till att stänga av mailen och jobba fokuserat ger dig poäng och ”Hjärnkoll”!

Så här registrerar ni aktivitet och poäng

Målet är att nå en aktivitetsnivå på 10 000 steg om dagen och samla ”hjärnpoäng”. Därför kan du på ett enkelt sätt registrerar all din aktivitet direkt i appen och på webben.

  • Tappas app: Steg och vardagsaktivitet fångas automatiskt upp av appen. Du kan ladda ner tappas app i App Store och Google Play. All aktivitet som du har kopplat till Apple Hälsa förs automatiskt över till Tappas app.
  • Aktivitetstabellen: Utför du andra aktiviteter kan du enkelt registrera det i aktivitetstabellen via appen eller tappa.se. Exempel: 30 min cykling ger 3 900 steg.
  • Vår manuella stegräknare: Stegräknaren är en Tappa-klassiker. Den är enkel att använda och du rapporterar själv in dina steg i din personliga profil i Tappas app eller på tappa.se. Stegräknaren går att beställa för 100 kr exkl. moms.
  • Fitbit, Polar och Garmin: Integrera ditt aktivitetsarmband inne på din personliga profil så överförs dina steg automatiskt.
 
Video: Se hur Tappa-appen fungerar
Ladda ner Tappa-appen:
Tappa-appen
Kompatibel med:
Fitbit, Polar & Garmin

Så här kommer ni igång

Gör en gemensam anmälan för din arbetsplats och motta startkod via mail.

Ladda ner Tappas app, skapa en profil och ange startkoden eller ange startkoden på tappa.se och skapa en profil.

Börja att gå, cykla eller registrera den aktivitet som passar dig bäst!

Vinster

Det kommer veckovis att dras vinster bland alla som klarar att hålla ett stegsnitt på 10 000 eller mer under tävlingens gång. Vid målgång drar vi även vinnare bland alla som klarar att samla ihop 35 Hjärnkollspoäng. Vi administrerar allt kring tävlingen med motiverande uppdateringar, vinster och support. Allt ni behöver är att anmäla er så ordnar vi resten.

Anmäl er!

Samla ihop kollegorna och gör en gemensam anmälan.
Pris 199 kr per deltagare exkl. stegräknare exkl. moms.

Anmäl er här!
Behöver du hjälp att sätta igång?
Har du några frågor? Tryck på "Kontakta oss"-knappen så hjälper vi dig. Kontakta oss